dinsdag 15 februari 2011

Schaakmat

Na project Euler en het gameknot incident, ben ik weer aan het online schaken geslagen. Ik geef het toe, ik ben echt weer een echt nerdje aan het worden. Mijn midlife nerdperiode is officiëel aangebroken.


 
Via de Facebook plugin van chess.com kan ik online correnspondentie schaken tegen mijn vriendjes. Ik open als een tijger, daarna volgt de mat!

 
Hoe gaat correspondentie schaken bij chess.com in zijn werk? 
  1. Eerst maak je een account.
  2. Dan daag je iemand uit, dat kunnen zowel vrienden als vreemdelingen zijn.
  3. Als de tegenpartij eenmaal accepteert, kan de fun beginnen.
  4. Je krijgt 3 dagen de tijd voor een zet.  
Maar je kan natuurlijk ook direct in actie treden. Voorlopig ben ik goed bezig. Daag me maar eens uit, ik mat u af!

Geen opmerkingen: