maandag 31 augustus 2009

Haagscheren door dummies

Het grote nadeel van je beukenhaag elektrisch te scheren, is dat er een minimale portie handigheid vereist is. Ik dacht dat de haagscheren voor dummies er alzo zou uit zien:
  • Zoek een uitgeschoten haag
  • Pak een heggenschaar
  • Neem een verlengsnoer
  • Zoek een laddertje
  • Verbind de haagschaar met de verlengsnoer
  • Ga op de ladder staan met de haagschaar in uw handen
  • Snoeien maar
  • Niet in uw been snoeien
probeem met het haag scheren
Maar neen, dat is nog niet alles. De kans bestaat dat u in al uw enthousiasme, per ongeluk de elektrische draad doorsnoeit. En als zijne loempigheid (ik dus) de heggenschaar hanteert, verhoogt die kans exponentiëel. Miljaar, blijkbaar moet je tijdens het haag scheren, de snoer steeds over je schouder leggen. Dan is het veel moeilijker om den draad door te snijden. Niet onmogelijk.

Maar ik ben bijlange niet den enige loemperik die zoiets meemaakt. Praktisch iedereen met groene vingers in het bloed, heeft dit wel eens voor. Al dan niet met luid gevloek. De haag staat er nu wel prachtig bij.

5 opmerkingen:

Tinte zei

wie niks doet kan ook niks misdoen.
ik ben heel blij met zo'n tuinman :-)

sander zei

Daar is precies goed gesport geweest in den tuin dees weekend. flink zo frank

Moosability zei

Lief, mooi en stoer van mij!

moes zei

als je wat 'sport' mist, Sander, dan mag je dat altijd hier komen doen en Frank: ik was ooit even loemp bij diezelfde haag : )

Jim zei

Troost: een eiland snijdt nooit twee keer in dezelfde draad.