zondag 14 juni 2009

Toerist in eigen streek

In het teken van dag van de nieuwe inwoner, organiseerde de gemeente Kortenberg een begeleide rondrit. De moose en zijn vrouwtje deden dolenthousiast mee aan dit leuke initiatief.

Vooraf bood de gemeente ons een lekker koffiekoeksken aan en dan mochten we anderhalf uur lekker op de bus zitten. Kortenberg beschikt over een rijke geschiedenis. We bezochten alle toeristische trekpleisters van de gemeenten Kortenberg, Erps-Kwerps, Meerbeek en Everberg. En route vol verrassingen, nalatenschappen van de Belle epoque, mooie natuur en cultureel erfgoed. We reden zelfs langs onze grond, ons huis, een frietkot en een monster-truck-madness show.


Na de busreis bezochten we nog snel de lokale politie en de bibliotheek. Als apotheose nodigde de burgemeester ons uit om boven het gemeentehuis nog wat heerlijke hapjes en drankjes te verorberen. Ik heb de burgemeester van Kortenberg zelf een hand mogen geven.

1 opmerking:

gilain zei

Iee de Frank

Cool zo een tour door onze eigen gemeente! Ik zou het ook echt is willen doen. Of msischien kunt gij mij al de uitleg geven. Kunt ge het geloven dat we elkaar binnen 9 dagen weer zien? Ik niet. Ik kijk er heel hard naar uit, maar ook helemaal geen zin om het mooie Argentinië achter te laten...