dinsdag 27 januari 2009

Verven voor kladschilders

Na het grote boze Levis verfavontuur dacht ik alle geheimen van het verven onder de knie te hebben. Maar een eigen verfmening aankweken, doen ze daar niet. Na de kleurcursus was de twijfel dan ook groter dan ooit. Kleuren kiezen is en blijft verliezen.

Naar het schijnt moet je een paar testkleuren halen en die op je muur plakken. Maar een testkleur zetten op gele muren, is gelijk de moose met tafelmanieren. Dat past niet. Kleuren beïnvloeden elkaar, en dan zwijg ik nog over de invloed van zonlicht en avondverlichting.

Dan maar gokken dat de combinatie van Balinees paars met een koppel grijzen er goed uit ziet. Misschien ideaal als je kickt op de sfeer van eucharistievieringen, maar niet voor ons. Arabesque rood in de plaats, zoals in de keuken? Nog notter.


Uiteindelijk gingen we dan maar voor de veilige keuzes. De Colores del mundo Nepal reeks is een winnaar. Onze living ziet er nu helemaal Zen uit. Feng Shui ten top gedreven. Dan nog een Aldi meesterwerk op de kop getikt in den Aldi en het resultaat mag er wezen. Mijauwkes...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

okidoki pianisimoki !
dat ziet er allemaal lekker strak uit!

Moosability zei

jawadde daddekes, ik zie dat dit grietje er wel pap van lust. Okeetjes en de groetjes van dj nefjoewwwww!

Jef zei

Ik heb de kleuren (en de moose) al live mogen aanschouwen in het nieuwe huis en bevestig uit volle borst dat het heeeeeel schoon is! Goe geverfd! :-)

entrelespassiflores zei

tis poepsjiek, Frank, wanneer mogen we eens komen logeren?
Gamin

Moosability zei

altijd welkom gamine!

gilain zei

amai amai,
strak ziet het er zeker uit, maar ligt het aan mij, of bespeur ik een tikkeltje roze in de living? Dat zou het wel ni zijn e frank. En trouwens: mag ik ook eens komen logeren?:D

Inge VdW zei

jiha dat ziet er al een serieus stuk anders uit, ik kan niet wachten om het in het echt te zien! :)