donderdag 4 december 2008

Leven met kleur

Ik beken kleur, ik ben nogal visueel ingesteld. Kleuren, materialen en vormen doen iets met mij. Soms lijkt het alsof ik met mijn ogen kan proeven. Vandaar dat ik zo graag fotograaf speel en dat ik soms uren kan verspillen met foto's schikken voor artikels op mijn prutsblog.

Genieten van kleuren is één, er nog iets deftigs mee doen, is twee. Hoe gaan wij de gelijkvloers van onze nieuwe huisje verven? Hoe begin je daar aan? Kleurenconsulenten willen u graag verder helpen, maar niet zonder een fikse vergoeding te vragen.

Gelukkig kwam mijn vrouwtje op de proppen met dé oplossing. Dankzij haar, schreef ik me in voor twee kleuren workshops van Levis. Praktisch ingericht, leerrijk, lekker eten en niet duur! Lieve Verbeken was kleurenadviseur van dienst. Vol overgave vertelde ze over de wondere wereld van kleuren, mode en trends. Tijdens de workshop "Leven met kleur", leerde ze ons alles over het kleurenwiel of de kleurencirkel. Het kleurenwiel is dé referentie voor elk zichzelf respecterend kleurenkenner. Gebruik het om het kleurenpallet van je woonst perfect in harmonie te brengen.

Lieve Verbeken bekent kleur
Als je het mij vraagt, is Lieve met verve in haar opdracht geslaagd. Dit zei ze tijdens het bespreken van de primers :
Als ge die primer gebruikt, dan zijt ge direct gedekt.
Ik bedoel wel de verf hé.

Lieve

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag ventje,
Ik was helemaal onder de indruk van uw collage! :-)Ons droomhuisje zal zo gezellig worden!

Tony zei

roze is het nieuw lila...

Moosability zei

Zeker? Ik dacht eerder te gaan voor en soort LCM groen (kaki)