dinsdag 28 oktober 2008

Impliciete kilometers

Wanneer ben je klaar om een bepaalde verre afstand te lopen? Tedoeme, àlles boven de 15km is ver voor mij. Je zou je kunnen pastpinnen op ingewikkelde loopschema's. Maar met zo een drukke agenda als de onze is dat huilen met de pet op.

Toen hoorde ik over de methode van de impliciete kilometers.


Methode
Let op, deze methode gaat enkel op voor afstanden boven de 10km. Daar onder zijn er genoeg ander methodes beschikbaar. De methode is simpel. Je bepaalt een doelafstand en dat is het aantal impliciete kilometers die je moet lopen. Nu nog uitleggen hoe je een impliciete kilometer loopt en je kan eraan beginnen.
Elke afstand die je aflegt boven de ondergrens (doelafstand min 6) en onder de bovengrens (doelastand min 3) is impliciet. Je mag per loopbeurt maximaal 3 impliciete kilometers verzamelen. That's it.

Klein voorbeeld
Ik wil dolgraag de 20 van Brussel meehossen. De exacte aftand is iets langer, dus ik moet voor 21.5 km gaan. Die 21.5 is het aantal kilometers dat ik al trainend moet verzamelen. Ik loop elke keer afstanden tussen de 16.5(21,5 - 6) en de 18.5 km. Zo verzamel ik respectievelijk tussen de 1 en de 3 impliciete kilometers per training. Als je ze alle 21.5 verzameld hebt kan je aan de wedstrijd beginnen.

Wie doet er mee?

Geen opmerkingen: