donderdag 26 juni 2008

Leer jongleren in 5 stappen

Net zoals iedereen leerde ik jongleren door heel lang te oefenen op de basisworp, oftewel de casade.

Het was niet simpel, maar ik zette door. Ik had de basisworp pas in de vingers na heel veel gezwoeg, gezweet, gevloek, getier, frustratie, balletjes oprapen en oefening. Maar het was het waard.

Daarna ging het vlotter. Nu wissel ik de cascade vlotjes af met een simpele truukjes van de foor. Ooit hoop ik de robot onder de knie te krijgen.
Leer jongleren met 3 ballen in 5 stappen
  1. Ga in een ruimte staan waar zo weinig mogelijk breekbare spullen staan. Den hof is prima.
  2. Neem drie jongleerballen in uw hand.
    Gehaktballen, petanqueballen of tennisballen behoren ook tot de mogelijkheden, maar zijn af te raden.
  3. Gooi de ballen op deze manier in de lucht.
    Fantasiekes zijn voor later.
  4. Probeer de ballen op te vangen met de handen.
    Het hoofd telt niet mee, zeker niet dat van je partner.
  5. Ga terug naar stap drie.
En lukt het al?

1 opmerking:

Nigel Voets zei

Nice Post!
It's helped me a lot.
So, thanks for the post.
Met drie ballen jongleren