woensdag 14 mei 2008

Zee allergie

Mijn vorige trip naar zee deed al een alarm belletje rinkelen. Maar nu is er geen twijfel meer mogelijk. Ik ben absoluut niet bestand tegen Belgisch zeewater.

Het begon nochtans als een doorsnee dagje aan zee.
De zon brandde hevig op mijn rug. Miniscule zweetdruppeltjes parelden op mijn warme huid. We speelden petanque, leerden jongleren, lazen een boekje, deden het mopke van het verse brood, ....
Sex on the beach was nooit ver weg.

Maar dan maakte ik een misser van formaat. Dartel als een veulen, plonste ik door de Kokzijdische golven. Toen ik de golven voor de tweede maal trotseerde, sprak het afwaswater van de zee me toe:

-"Nu is het genoeg geweest makker!"
-"Gij ziet hier niet meer welkom!"
-"Abra kadabra ka bubbelhuid!"
-"Wees vol bubbels en dat ik u hier nooit meer zie."

Miljaar, vol ongeloof staarde ik naar mijn huid. Waar was mijn gave babyvelletje gebleven? Mijn buik en rug stonden vol met schubben. Overal zag ik bubbels zo dik als zweren. Onmiddelijk werd alarmfase drie van het rampenplan afgekondigd. Er waren drie werkpunten:
  • evacuatie
  • afspoelatie
  • reanimatie (gelukkig niet nodig deze keer)
Gelukkig kon ik rekenen op de alertheid van mijn vriendjes. Nog geen tien minuutjes later stond ik naakt onder de douche! Zo kon ik me zuiveren van het allergene zeewater.
Voor geen geld van de wereld krijgen ze me nog in het water van de Noordzee.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Waar blijft de foto van Mister Moose goes bubbly?

Tony zei

"Gepekelde haring" krijgt plots een totaal andere connotatie

Anoniem zei

Ik wil ook de schubben zien, dit is tenslotte waar het internet voor gemaakt is!

Moosability zei

Ik zal zien wat ik kan doen. This will not be pretty!

Tony zei

Tinne mag anders ook een blogje starten met 'schubbige' fotos ;)

Marianne zei

Hoi Frank ik kwam je plaatje tegen op internet. Ik heb gisteren bij Scheveningen in de zee gezwommen en had precies hetzelfde. Ik schrok me een ongeluk! Ben je er inmiddels al achter wat het is? Heb je daarna nog weer in de zee gezwommen en zo ja, wat was het resultaat?

Moosability zei

bij mij is het blijkbaar een extreme reactie op koud water met of zonder zware inspanning. Ik heb hetzelfde ook al op andere plaatsen meegemaakt. zelfs in prive zwembaden en zo.

Ik moet gewoon een beetje opletten nu.

Marianne zei

OK dat is apart! Ik zal er eens op letten... Klopt het dat jij ook duikt? Heb je er dan ook last van? Ik ga nl. volgende week beginnen met duikcursus, ik ben benieuwd of ik het dan ook krijg?!

Moosability zei

ik dook enkel op de Malediven tijdens onze huwelijksreis. Daar heb ik er geen last van gehad. Dat water is dan ook aangenaam warm.

Marianne zei

Gelukkig maar! Ik zal het in de gaten houden... Hoop dat het bij een eenmalige belevenis blijft!