maandag 17 maart 2008

Buiten wippen voor dummies

Joepie, ik mocht dit weekend samen met mijn broeder, buitenwipper spelen op de Jintage party van de scouts.
Niet veel soeps, maar wat speelden we onze rol goed. Misschien zelfs iets te goed.


Hoe begon het allemaal?

Saïdja, mijn lieve zusje, plaatste een zoekertje in de scoutslokalen.

Dringend security people gezocht voor onze Jintage party. Onze Jinners blijken maar schrale doetjes te zijn.
We zoeken enkel echte boemannen. Graag ben je gezegend met het lijf van een echte buitenwipper. Je kan met gemak doorgaan als de lookalike van de Joeri. Je straalt gezag uit en kan goed overweg met losers en Johnniekes. Je bent groot, breed geschouderd, atletisch en hebt een nek waar stieren jaloers op zijn. Kickboxervaring speelt in je voordeel. Beantwoord je aan al deze criteria? Kom dan de security bij ons verzorgen!


Ik krijg tegenwoordig van die angstaanjagende zware kringen onder mijn ogen, ten gevolge van het gebrek aan slaap door den bouw in het Vissegat. Mooi meegenomen voor de job.

Geen wonder dat ze dus bij Sander en mij terecht kwam. Het was gewoon een perfecte match. Gelukkig voor mij heb ik mijn schaakverleden een beetje verzwegen.

De avond verliep dan ook voortreffelijk. De tijd van de rellen in Erps is al lang voorbij. Correct en kordaat optreden was de boodschap, desnoods met harde hand optreden.

De krachtlijnen van de avond
  • Feestgangers moeten zich gedragen
  • Enkel binnen met ne stempel
  • Niet binnen roken
  • Niet buiten met plastic bekertjes
Alleen jammer dat we er heel de avond een beetje als clowns bijliepen. Onze outfit zoog anus. Dankzij ene mister Walter Van Beirendonky moeten alle scouts nu van die belachelijk fluo vestjes dragen, als ze security doen. Ken je de affiche nog van Rock werchter 2007 nog? Awel dat komt aardig in de buurt.

fluo vestjes
De fuif bracht wel flink wat jeugdsentiment met zich mee. Bijna tien jaartje geleden kwam ik hier mijn lieve vrouwtje tegen. Het begon toen allemaal heel onschuldig, maar na de fuif was het aan. Bingo.

3 opmerkingen:

Tony zei

Streng hoor, die criteria voor naturisten?

Anoniem zei

R E S T E C P A!!

Anoniem zei

En nog is merci ee Frank!

Uwe nek waar stieren op jaloers zijn heeft menig johnnieke geimponeerd en stil gekregen!

Hopelijk vond ge het ook n beetje tof!