donderdag 7 februari 2008

Zeg het met een moptjen

Af en toe lees ik als ontspanning de artikels van geenstijl.nl.

De bliksem sloeg pardoes bij mij in, toen ik 'Zeg het met een cartoon' las. Een geweldig idee ontsproot aan mijn brein. Alleen jammer dat ik het ogenblikkelijk terug vergat.

Frank, als jij eens een eigen versie zou scheppen van deze cartoon. En zo gezegd, zo gezegd.
Brecht, mijn persoonlijke coworker/zondebok, was pispaal van dienst. Uit angst voor weerwraak, plaats ik deze versie niet op de moosability. Ik weet het ik ben een pussy.

Dit was de originele cartoon.

Maak nu zelf je eigen cartoon!

Het centrale thema van deze cartoon is angst. Het is heel makkelijk om het onderwerp te veranderen en een even goede, of nog betere cartoon te bekomen. De mogelijkheden zijn enorm. Daarbij is het super gemakkelijk.
  • sla het bestand lokaal op
  • wis de tekstballon
  • verzin je eigen tekst
  • en pif poef paf, je hebt een nieuwe pointe.
Maak kennis met mijn groene alter ego.
Mister Groenability laat mijn verborgen ecologisch en sociaal maatschapplijke kant uitkomen. Of toch niet? Holle bolle wolle sokke, here we go.

Wat dacht je van een GAIA mop?

En tot slot nog een beetje met mezelf lachen. Moet kunnen. Moet zeker kunnen. Merk op dat zelf het blikje spreekt. Van dichterlijke vrijheid gesproken.

UPDATE
Georgina zette haar eigen interpretatie van de cartoon op haren blog.
Cool cool. Wie volgt haar voorbeeld?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Blijven oefenen, zou ik zo zeggen.

En laat uw hoofd eens controleren na die blikseminslag :-P

Linn zei

Piep!

Bedankt voor het complimentje op mijn blog.

Leuke header hier. Vooral die middelste foto!

Anoniem zei

Superleuk!
Is het de bedoeling dat we het idee verder bloggen? Want ik ben daar heel beleefd in: eerst vragen aan jou.

Moosability zei

@georgina : Dat mag zeker, ik ben razend benieuwd.

@jim: hoofd blijkt in orde te zijn, er blijkt alleen iets te veel larie en apekool uit de spreekunit te komen.

@evelien : graag gedaan hoor en bedankt.

Anoniem zei

Kom straks maar eens op mijn blogje kijken. Ik zal erbij zetten dan het van jou komt, natuurlijk! Ik vind zo'n interacties tussen bloggers heel tof.