donderdag 6 december 2007

Nep sinterklazen geblazen

Joepie het is 6 december! De Sint is langsgeweest op het werk. En ja hoor, ik kreeg al van drie Sinten snoepgoed! Sint Jos, Sint Kris en Sint Mieke strooiden danig met zoet en lekkers. Heerlijke nik nakskes, chocolade beeldjes, snickers, speculaas en euro's om van te smullen. Creatief als ik ben, vormde ik al looser en tram-mada8m met mijn nik nakskes. Het waren wel nep Sinten als je het mij vraagt.


Maar er is een maar. Want waar is het authentieke appeltje van oranje gebleven? Waar zijn de Sint liederen gebleven? Zelfs zijne piet loopt niet naast hem en hij is zijn baard vergeten aan te trekken. Zelfs zijne mijter was zoek. Die nepsinten van tegenwoordige worden onbeschaamder met de minuut.
Waarom brengt de Sint geen fruit meer mee voor de brave kindjes? Hebben de mandarijntjes misschien afgedaan? Is het contract met de groenen afgelopen?

Wisten jullie dit trouwens al? De echte Sint draagt links komt naar Mol. Ik denk dat ik van een stevige bron-shit-is naar een nep indige-sintis ben gegaan.

Geen opmerkingen: