zaterdag 28 juli 2007

Googlidoo

Sinds kort verdiep ik me in alle Google tools die op de vrije markt verkrijgbaar zijn. Ik probeer voor de volle 100% mee te zijn met de hype genaamd digitale zomer 2.0. Google is goe bezig een klant van mij te maken. Een blerd (bloggende nerd) zou er helemaal googlidoo van worden.

Volledig gebrainwashed probeerde ik zelfs al om het vertrouwde moosability logo aan te passen. Wat een schande. Gelukkig voor jullie ga ik passen, want dit was het resultaat:

Welke Google tools gebruik ik nu al?
  • Google Analytics. Ik gebruik dit tooltje om de files op mijn weblog in bedwang te houden. Statistieken die ik zie, how how how. De kerstman zou er jaloers op zijn.

  • Google Reader om de laatste trends te spotten op de andere blogs. Alle blog die ik volg worden netjes in categoriën onderverdeeld.
    Er is wel één gigantisch minpunt. Google Reader heeft bij mijn weten gene search. WTF? Straf hé.

  • iGoogle een gepimpte Google. Lijkt ook een beetje op een portal startpagina, het is een samenraapsel van de laatste nieuwtjes, waar maar raar, het weer van Leuven, en mijne Gmail inbox.

  • Gmail. Dit gebruik ik enkel omdat ik zo aan een account voor dit blogske geraakte.

  • Blogger. Ja zeg, wat ben je aan het lezen? Mijn moosability blogsken tiens. Blogspot is van Blogger, en werkt samen met Google

  • Youtube. Videokes kijken online is overgekocht door Google, omdat Google video niet al te rendabel was.

1 opmerking:

Anoniem zei

Fo google my boogle doogle!
Blog zo verder ventje!
Heel leuk om te lezen. :-)